söndag 5 september 2010

Uppgift att jämföra impressionismen och postimpressionismen

Vi har i skolan fått som uppgift att jämföra impressionismen och postimpressionismen. Jag har inte någon tidigare kunskap om detta och har läst en del nu på nätet men har inte fått riktigt klart för mig vad skillnaden är. En kunnig väninna säger att postimpressionisterna som hon uppfattar det lade till mer konkreta ting i sina målningar.... Jag ska åka iväg nu och träffa henne och vi ska gå igenom hennes alla konstböcker tillsammans. Jag återkommer senare med mina slutsatser.

Som jag skrev innan är jag helt novis på konst och har inte tittat mycket heller vilket pinsamt nog har gjort att Monet tex har gått mig helt förbi. Så nu när jag letar infomation om dem blev jag helt tagen av hans näckrostavlor

Här är en av dem jag blev fullkomligt slagen till marken av. Vilka färger!!!!!  Se och njut :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar