fredag 10 september 2010

Skiss med inspiration från Impressionisterna

Denna veckan har varit hysterisk med massor av jobb, pust :-)
Men nu är det helg och jag ska spendera denna helgen med att bl.a. göra en skiss med inspiration från impressionisterna. Jag har fått en bild i huvudet som jag ska försöka skissa upp. Jag ser den i färg så nu ska jag åka till Inspira och köpa akvarellpennor. Det är en stor utmaning för mig att skissa utifrån en bild i huvudet eftersom jag i stort sett alltid tecknat utifrån en fysisk bild innan, men det känns oxå kul eftersom jag verkligen vill utvecklas. Vi får se hur det går, jag lägger ut den här när jag är klar.
Jag ska oxå göra klart den skriftliga övning vi fått som är att beskriva Impressionismen och mitt eget intryck av den.
Förutom det ska jag jobba lite med min egen healingprocess som nu är i full gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar