fredag 17 september 2010

Postimpressionismen, ett geni och så lite healing :-)

Nu har det igen varit hårt jobb hela veckan, pust! Jag fick lite medial vägledning idag och tydligen finns det en anledning till att jag ska jobba så hårt just nu, en annan anledning än att jag ska få in pengar till hyran etc. Det är vissa personer jag behöver träffa för mitt energiarbetes skull, lite kryptiskt men det är ju så i min bransch att man dels har tystnadsplikt och dels behöver tänka sig för med vad man berättar eftersom det finns ton av skeptiker runt om som blir lite rädda när de hör om healing;-) Jag har själv tänkt i de banorna jag fick beskrivet, så det var ju intressant att få det bekräftat.

Vår nästa uppgift i skolan är att göra något från postimpressionismen och skriva vårt eget intryck av dem. Det känns som att jag fått lite grepp om skillnaden på postimpressionisterna och impressionisterna, nu gäller det att få ner det på papper och duk. Så det ska jag ägna en del av helgen till.

Jag ska även jobba en del men det är jobb som är mest bara trevligt. Jag ska ge några healingbehandlingar och det är alltid så intressant för det kommer alltid en massa ny spännande information när jag ger healing. Det händer så mycket nu energimässigt, vissa dagar känner jag det som att jag lever i flera dimensioner samtidigt och det finns de som säger att det är precis det vi gör.

Jag hittade en konstnär i går, en amerikansk tjej som började måla när hon var bara 4 år, hon är ett geni och gör helt underbara tavlor. Här är videon jag såg med henne http://www.youtube.com/watch?v=cYDzUTZys8g

Se hennes hemsida och hennes galleri http://www.artakiane.com/gallery

Kunde jag måla som hon gjorde när hon var 6 vore jag nöjd :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar