torsdag 8 december 2011

Vad är healing?

Det är en fråga jag får med jämna mellanrum och vad svarar man på det? Ja, healing kan vara vad som helst egentligen, det är ju helt enkelt det engelska ordet för läkande. Att träna är en form av healing, att äta rätt är en form av healing och att gå en promenad i skogen en form. Konst är också healing. Därav att min blogg innehåller en blandning av mina egna aktiviteter och inte bara ren konkret information om healing.


Men när man pratar om det vi nog främst tänker på vid en sådan fråga, och det jag ägnar min yrkesverksamma tid till så ska jag försöka ge en "enkel" förklaring.


Healingkraften är en högfrekvent energi som finns i Universum. Som healer kanaliserar man denna kraft in i sin klient. Eftersom energin har en högre frekvens än vad våra kroppar har löser den upp eventuella blockeringar och läker de sår som uppstår. 
En blockering uppstår då vi går igenom något i våra liv som är svårt att hantera. Kanske blir vi sårade men vågar eller vill inte visa det utan vi stoppar i stället undan den känslan inom oss. Känslan kommer så småningom att bli ett beteendemönster som till slut skapar en blockering som kan sätta sig på vårt psyke, mentalt eller fysiskt. Oftast när det kommer till det fysiska så har det gått ganska lång tid sedan det hände, som är grundorsaken till blockeringen och det har hunnit bildas lager runt den ursprungliga känslan. Det man då gör med healing är att man skalar av dessa lager ett i taget för att så småningom komma in till kärnan och sedan lösa upp även den. 
När den är upplöst försvinner även det fysiska symptomet.


Man kan arbeta med healing på många olika sätt, vissa jobbar så att klienten ligger på en bänk och healern lägger sina händer på i olika positioner. Detta upplevs oftast som mycket skönt och avslappnande. Man känner sig då ofta energifylld efteråt.


Andra jobbar med tidigare liv och löser upp blockeringar därifrån på olika sätt. Detta kan vara väldigt kraftfullt då man förutom att få bukt med obalansen kan få förklaringar på olika saker som händer i ens liv som man inte förstår.


Däremellan finns mängder med olika former.


När jag jobbar kombinerar jag oftast vägledning med en stund på bänken. I vägledningen rensar jag i energierna som kommer upp när känslorna uttrycks, detta kan ofta vara känslosamt och väldigt skönt att få ut sina känslor tillsammans med feedback och vägledning om hur man kan hantera sina problem för att få till en positiv förändring. Oftast kommer en förklaring på varför saker är som de är.


Sedan på bänken kan vad som helst hända :-)
Ibland sker en balansering och en påfyllnad och det räcker så. Ibland sker "eteriska operationer" då jag tar bort implantat och främmande energier som stör i klientens energifält.


För den som är intresserad av personlig utveckling eller vill läka på naturlig väg rekommenderar jag verkligen att ge healingen en ärlig chans. Du kommer märka att det händer mycket både i dig och i din omgivning.


Villen typ av healing ska man då välja? 
Det finns en uppsjö av olika healingformer och så klart ännu fler olika utövare. Enda sättet att hitta rätt är att lyssna till ditt hjärta eller din magkänsla. Den som passar en person kanske inte alls passar en annan. Och i en healingsession är det väldigt viktigt att man känner sig trygg med sin terapeut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar