måndag 5 december 2011

Träning


Jag tränar i perioder och sista perioden var det på gym, styrketräning men helt plötsligt sa min kropp ifrån, den ville inget mer så jag har haft en lång period nu utan träning what so ever. 

Nu börjar dock min längtan vakna till liv igen men jag har inte riktigt hittat rätt träningsform, så på onsdag ska jag få lite hjälp av min naprapat som även är personlig tränare. Han ska ge mig lite övningar och jag hoppas det blir bra, något jag gillar. Vi har haft lite olika meningar han och jag eftersom jag vill träna i maskiner och han inte gillar dem utan tycker funktionell träning är bäst. Jag förstår honom och inser att han har rätt ..... jag har bara tyckt det är så trååååkigt med funktionellt ....  men han är väldigt duktig och jag litar på honom så jag ska ge hans ideer en chans nu :-)

Tanken är att variera mellan ett pass på Friskis som heter KiBalans (en kombo av pilates, yoga, taichi, chigong och funktionell träning) för balansen och rörligheten, sedan de övningar jag får av naprapaten och nån form av konditionsträning, kanske blandat crosstraining, löpband och dans...... Jag vet inte riktigt ännu vi får se efter onsdagen vart det leder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar