måndag 3 januari 2011

omstruktureringar

ok jag ska försöka förklara lite vad jag menar med omstruktureringar. Jag är ingen fysiker så jag kan inte förklara i vetenskapliga termer utan försöker göra det med mina egna ord. Fråga gärna om det är något du vill ha förklarat lite närmare...

Negativ energi är tung och kompakt medans positiv energi är lätt och eterisk. Vi människor lever i en värld av väldigt tung energi men det förändras hela tiden. Vi får en lättare energi skickat till oss hela tiden och det blir bara mer och mer intensivt. Att denna lättare energi kommer till jorden innebär att den tyngre energin måste luckras upp för att den nya ska få plats. När det händer blir det exempelvis jordbävningar, översvämningar etc.

Våra kroppar fungerar på samma sätt. Den tunga energin består av rädslor vilket i sin tur bildar blockeringar som är knutar eller sjok av kompakt energi vilka stoppar ett fritt flöde. För att lösa upp dessa blockeringar behöver vi se vilka rädslor det är som har orsakat dem från första början och det kan man göra på många olika sätt. Terapi är ett sätt, healing är ett sätt, förändrad livsstil ett etc etc

Dessa blockeringar är egentligen inte fysiska men eftersom alla delar av oss hänger ihop så blir det fysiska symptom om de sitter kvar för länge i en mer eterisk del av oss som ex känslor eller tankar....
Exempelvis kan det vara så att man inte vågar gå framåt i sitt liv och göra de förändringar man egentligen vill och kanske får man då problem med fötterna eller benen beroende på varifrån den grundläggande orsaken kommer... När vi sedan börjar göra de förändringar vi behöver för att våga gå framåt börjar problemen i benen lösas upp och den nya energin som då ligger och väntar tar upp den plats den gamla negativa energin tog upp. Den negativa energin måste då ta vägen någonstans och då får vi utrensningar, som kan vara exempelvis förkylning eller magproblem..... Detta leder till omstrukturering i den fysiska kroppen till slut och smärtan försvinner. 

Detta är förklarat på ett väldigt enkelt, ganska ytligt plan men jag känner inte att jag just nu ska gå in djupare på något specifikt men som sagt är det något du funderar över, fråga så ska jag svara om jag kan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar