torsdag 20 januari 2011

Nu föll en del på plats

 Jag har under en period sett en bild av en cylinder. Det är en cylinder av ljus som går ner i jorden och den kommer uppifrån himlen, jag ser inte änden på den vare sig upp eller nere. Jag har trott att den är till för att man ska rena sig i den eftersom jag fick till mig i en konsultation (jag får mycket information till mig när jag ger andra konsultationer) att man skulle stå i denna cylinder och sedan ta ner ett klot av ljus ända ner i jorden så att allt "skräp" i auran följde med. Jag har gjort det och lärt ut det och det fungerar väldigt bra. I alla fall för mig fungerar den mycket bättre än tidigare reningstekniker jag använt, och den är ju så otroligt enkel dessutom.

Jag har oxå under lång tid känt att jag lever i två dimensioner samtidigt och att allt som händer är samtidigt. Inget nytt under solen i och för sig, det finns det många andliga lärare som berättar om. Jag har vetat det intellektuellt länge men känslan när man upplever den är så skum att den är svår att greppa. Vi lever ju samtidigt i den tredimensionella världen där allt sker efter en tidslinje. 


bild från internet
Idag läste jag ett inlägg av Celia Fenn där hon skrev om att vi nu i den nya tiden lever vertikalt istället för som innan horisontellt, och att det vertikala är den kvinnliga energin och den horisontella den manliga. Vi ska först vara i den kvinnliga energin och ta våra beslut och sedan gå i den manliga, den linjära och utföra handlingen..... (känns tanken igen från min blogg från igår? :-) Det är som att jag ska uttrycka mina egna tankar i stället för att ha dem snurrande i mitt lilla huvud, som by the way är rätt fullt vid det här laget ;-)...... och sen kommer en bekräftelse och djupare förståelse ;-) Jag antar att detta är cylindern jag ser...) Detta så länge vi fortfarande har kvar vår gamla tidslinje. Sen när den försvinner är vi bara i cylindern, kanske den horisontella tidslinjen då blir vertikal och allt vi skapar manifesteras direkt.....
.....Eller så löses den helt enkelt upp och den manliga och den kvinnliga integreras och blir ett :-)


Här kommer ett uttdrag från hennes inlägg, på engelska dock men det går att översätta på Google översätt:


.....This includes living in more conscious and sustainable ways in relation to the Earth. But, I am also guided to remember that I am now living in a "Vertical Reality". The third dimension was a "horizantal reality", where movement on the horizantal axes of time and space defined life. It was important to "do" things and to keep moving forward in order to make life work for you. But now, on the vertical axis of the Fifth Dimension, it is necessary to first connect with the consciousness of the Higher Self and the Divine Mind, as well as the Earth consciousness as expressed through the Earth grids, before making any movements on the horizantal or material planes.
This means that the Divine Feminine energy is what takes primacy in the New Earth. To work with this new energy, means first to center in the Heart in Peace and Calm, to feel what is asked of you within that space and in connection with All That Is, and then to make choices for your life based on what is felt on a deep level. The Feminine energy takes the first step, and then the masculine energy can act in the world.


 Och här är hela hennes text http://www.starchildglobal.com/newearthjanuary2011.html#wolf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar