måndag 24 januari 2011

målat igen

Nu har jag äntligen fått tillbaka lusten att måla och satt uppe halva natten och målade en triptyk, en bild uppdelad i tre tavlor. Det var roligt men riktigt jobbigt att hålla ordning på tre tavlor samtidigt. Jag var på gymmet innan på dagen och jobbade rätt hårt men kände när jag satt uppe på natten att jag nog kommer få träningsvärk i armarna, inte pga gymmet ytan pga triptyken ;-)
Jag har gjort bakgrunden nästan klart ska bara fylla i lite färger här och där, men innan det ska jag måla förgrunden. Jag kommer lägga upp den här så fort den är klar.

Jag har även satt upp de tavlor som inte behöver ram på väggen och det blev mycket mer harmoni i rummet. Det har sett rätt rörigt ut när alla tavlor stått på golvet i ett hörn. Till veckan är min tanke att jag ska rama in de som behöver det och sedan sätta upp även dem på väggen.

Jag har en känsla av att det behövs rent energimässigt för att jag ska kunna fortsätta på den bana jag styrt in på. Om det ska jag skriva lite mer längre fram. Jag har en tendens att inte avsluta saker utan att lämna det allra sista, även om det är lätt åtgärdat, som att hänga upp tavlor eller sy ihop en färdigstickad tröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar