onsdag 10 november 2010

Uppgift att måla i egen stil

Vår uppgift innan höstlovet var att måla något i vår egen stil, förslagsvis höstmotiv. Eftersom jag inte målat alls innan jag började denna kurs känns det som att jag hela tiden målat i min egen stil. Eller snarare bara målat och det blir det det blir, det ligger liksom ingen tanke bakom att det ska vara min stil, det bara blir.

Denna tavla skulle vara en höstlik solnedgång i harmoniska färger...... Det blev inte riktigt så, det verkar som att jag inte är kapabel att måla utifrån en bild så att det blir likt. Jag är själv rätt nöjd med den ändå, den känns kraftfull och min tanke är att det svarta är den gamla energin som fortfarande finns kvar manifesterat. Det blå är den manliga energin som styrt ensamt i så många årtusenden och den rosa är den kvinnliga energin som nu har väckts och börjar breda ut sig mer och mer. Det innebär ju inte att den manliga energin försvinner, utan att de båda integreras och arbetar tillsammans.
Tavlan gör sig inte riktigt på bilden men här kommer den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar