måndag 22 november 2010

Intressant arbete i den nya tiden

Jag vill även tillägga att det arbete som kommer till mig nu är bl.a. mycket privata kunder som vill ha healing och medial vägledning. Det är så intressant att se hur helt olika personlighetstyper kommer med samma typ av frågeställningar.
Jag märker dels i mig själv att det sker stora förändringar nu energimässigt, men bekräftelsen kommer via mina kunder. Om jag jämför de som kommer till mig nu för att få hjälp med de som kom för några år sedan, ser jag en enorm skillnad. De som kommer nu har oftast en väldigt hög medvetenhet men har inte riktigt förstått vad det är som händer med dem. För några år sedan handlade det mest om gamla trauman folk behövde hjälp att frigöra sig ifrån. Skillnaden kan så klart handla om min egen utveckling, eftersom det fungerar så när man jobbar med energier, att man drar till sig de som går igenom samma typ av processer som man själv gör eller har gjort.
Men jag tror inte det handlar bara om det, jag tror även att det handlar om att vi nu faktiskt är mitt uppe i den energihöjning man inom andliga kretsar pratat om så länge. Mycket av det gamla är nu färdigprocessat och eftersom det är det enda vi känner till blir vi lite splittrade nu och vet inte hur vi ska förhålla oss till det nya. Det blir lätt att vi tar upp ett gammalt mönster och lever utifrån det fast vi egentligen inte behöver det längre, vi är klara med läxan det ville lära oss. Så vad vi behöver nu är att balansera oss i den nya frekvensen. Typ leva i den nya tiden, den högre dimensionen fast göra det på ett jordiskt sätt. Det handlar inte om att arbeta med sig själv genom ex. meditationer längre för att komma framåt. Det handlar mer om att ex. meditera om man vill det och då göra det för att grunda sig själv i sitt hjärta, eftersom vi faktiskt redan är där vi ska vara. Vi är redan i mål och kan inte gå framåt, uppåt eller neråt...... bara bli mer och mer den vi är och alltid har varit...... låter kanske flummigt men det är det enda sätt jag kommer på just nu att uttrycka det på :-) Och annars leva sitt vardagliga liv med alla de insikter man samlat på sig genom åren utan att göra så stor affär av det. "Bara vara"......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar