tisdag 22 mars 2011

Vänster bak

Så intressant, jag har besiktigat bilen i veckan och har en kille som är väldigt duktig på bilar som alltid får fixa den innan besiktningen. Så även denna gång men denna gång gick den ändå inte igenom, för första gången. Han hade missat att bromsarna bak var ojämna.

bild tagen från internet
Symboliskt sett visar en bil hur man tar sig framåt i livet och min bil har varit med mig i 8 år nu och den känns verkligen som en hjälpare. När min ekonomi var som värst ansatt funderade jag på att sälja den men mina guider sa bestämt nej. Jag förstår varför, för min bil är verkligen en spegel för vad som händer i mitt liv, samtidigt som den ger mig healing. Låter konstigt kanske men det är så det känns, när jag sätter mig i bilen så är det som att alla mentala bråkstakar försvinner och de känslomässiga får komma loss och flyga sin kos dit där de hör hemma ;-)

Så vad står då vänster bak för .... bak torde vara det man lämnat, eller ska lämna och vänster är det kvinnliga, så det har något med de kvinnliga aspekterna att göra, och att det då är bromsen borde betyda att något hålls kvar som egentligen är klart, gammalt...... (Att det blir så beror ofta på att man kör försiktigt och inte bromsar hårt fick jag veta av besiktningskillen..... vette sjutton, jag gillar ju fart, men bromsar försiktigt gör jag nog.) Detta är vad som kom fram vid besiktningen, sen kom det fram mer information när jag var och fick den lagad. Det var inte bara vänster utan även höger var fastrostad, vilket då står för det manliga. Vänster hjul snurrade fortare än höger så det borde betyda att min kvinnliga aspekt skyndar, skyndar, skyndar....medans den manliga bromsar, bromsar, bromsar .....

Den kvinnliga står ju för intuitionen och den manliga för intellektet. Skulle tro att min bil talar om för mig att lita till min intuition och se till att verkligen handla utifrån informationen den lämnar med hjälp av förnuftet......
Så jag ska nog sätta ned foten lite mer kraftfullt i fortsättningen när något känns fel, inte tveka. Och gasa rejält när det känns rätt, inte tveka då heller :-)

Till saken hör att i helgen var det fullmåne, en väldigt kraftfull sådan. Till fullmånen har man i alla tider släppt det man inte längre vill ha i sitt liv. Jag kan inte annat än tro att min bil även denna gång satt in sina krafter för att hjälpa mig i min process :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar