lördag 5 mars 2011

spinner vidare på förra blogginlägget - konsekvenser inom ett element

Jag tar min situation som exempel för att förklara mitt tänk här.

Allt hänger ihop och har en gemensam kärna. Så när man hittar den kärnan och kan lösa upp den löses allt annat upp automatiskt.

Jag har under ganska lång tid kämpat med mitt företag för att få det att bära ekonomiskt. Som jag skrev innan, jag har kunskapen, viljan, passionen och kärleken till det jag gör men har ändå inte fått det att gå riktigt bra. Jag har klarat mig, har alltid betalat räkningarna i tid men ibland inte mer än så. Jag har inte velat förstå, eller snarare kraftfullt förträngt det faktum att det hänger ihop med min matföring och min brist på motion och träning. Mitt fokus har legat på det "själsliga" planet där jag jobbat stenhårt för att läka mig, min familj och hela jorden i olika processer. Men jag har struntat i kroppens behov. 

Det har inte spelat någon roll hur ofta mina guider försökt uppmärksamma mig på detta..... Jag har tänkt att det är skilda saker, jag är bra på det jag gör även fast kroppen inte är i balans. Och ja, jag har varit bra på det jag gör, men jag märker nu när jag äntligen tagit tag i min fysik att min healingkraft blir starkare och mina mediala läsningar blir bättre och bättre. (Universum vill att vi ska jobba utifrån vår högsta potential och struntar högaktningsfullt i om vi har bråttom och vill börja innan vi är helt och fullt där ;-) )Detta i sin tur leder till att mitt rykte sprider sig och det kommer in mer kunder vilket ger mig en bättre ekonomi vilket gör att jag så småningom kan skaffa en lokal som är perfekt för mig, vilket leder till att jag får in mer kunder, vilket ger en bättre ekonomi, vilket gör att jag har ännu större möjligheter att ta hand om både kropp och själ, vilket i sin tur ger mig mer kraft att hjälpa till att läka jorden...

Alltså jord = min kropp, mitt företag, min ekonomi, lokal. Och i mitt fall är troligen kroppen den springande punkten som måste lösas innan det andra kan falla på plats. Gudarna ska veta att jag försökt allt, olika lokaler, olika sätt för att komma ut med min kunskap, allt utom att ta hand om kroppen. Det har ju sin orsak oxå, allt som hänt genom alla liv ligger lagrat i kroppens cellminnen vilket gör att det gör väldigt ont att ta tag i det.... det är ju rätt lockande att ta den lättare vägen, men som det gamla talesättet säger, en genväg är oftast en senväg.

Detta gäller mig, för någon annan kan det vara det motsatta, man kanske tar hand om kroppen men vill inte titta på det känslomässiga och då ligger kärnpunkten på en annan plats...

Detta är ju då en väldigt förenklad förklaring, bara en dimension av vår verklighet, det finns mer än detta men det går jag inte in på nu. Det finns en plan bakom allt som sker och den följer vi oavsett vi vet det eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar