måndag 11 oktober 2010

101010 och en inspirativ blomma

Ok, idag är det 101010 och det innebär att en universell port öppnar sig och "släpper ner" mycket ljus på jorden. Jag känner oftast av dessa energipåslag som sker hela tiden några dagar innan och oftast genom att jag mår dåligt på olika sätt. Inget undantag denna gång, det var en jobbig vecka fram till idag men nu har det släppt.

Nåja, jag har en fast övertygelse om att vi kommer få en helt ny värld inom några år, en mycket bättre värld och den porten som öppnas idag är en av tre stora portar som öppnas tom 2012. Det är 101010, 111111 och 121212.

Jag har läst lite om den porten som öppnades nu. Portar är portar som finns i verkligheten fast de är eteriska så det är inte bara symboliskt när man säger att en port öppnar sig. Det jag läst om denna är dels att det handlar mycket om havet, att det nu ska renas. Det handlar oxå om att kristaller världen över som legat i "dvala" nu aktiveras för att stärka energin på jorden.

 Och vad innebär det för oss? Som jag ser det handlar allt om ett inre arbete, vi behöver hela oss själva, våga titta på våra sår och läka dem. När energin blir högre och högre går tiden snabbare och snabbare vilket i sin tur innebär för oss att vår motståndskraft blir svagare och svagare. Försöker vi hålla emot för att inte visa våra känslor mår vi så dåligt att vi till slut brakar och tvingas visa dem ändå. Bättre då att visa och släppa fram alla känslor vi har goda som "onda".

När vi är sanna emot oss själva kan vi surfa på den nya vågen av energi i stället för att känna det som att vi blir dränkta av den. Alltså som jag ser det är det viktigaste vi nu kan göra att ta hand om oss själva, vara sanna, och hjälpa de som ber oss om hjälp, hellre hjälpa de vi har nära än att lägga focus på andra sidan jorden tycker jag. Många som kallar sig ljusarbetare skickar healing till jorden väldigt ofta, och visst är det bra men då förutsatt att vi verkligen läker oss själva först/samtidigt. Det kan för vissa bli lite av en flykt ifrån de egna såren, eftersom det är lättare att lägga fokus utanför sig själv....

Jorden är en själ som tar hand om sina sår och om alla vi människor även tar hand om våra höjs energin automatiskt. Och ju högre energin är ju lättare läker såren. Det handlar inte om att man är egoistisk eller "sköt ditt och skit i andra". Det handlar om att vi alla hör ihop och sitter ihop med energiband så när jag släpper något som tynger mig höjs min energi och då höjs andras som är kopplade till mig automatiskt, sen blir det ringar på vattnet rent energimässigt vilket i sin tur speglar sig i hur vi mår rent konkret. En enkel förklaring på ett rätt abstrakt skeende.....

Däremot behöver vi människor enligt mig verkligen lära oss att stödja varandra mer villkorslöst, helt enkelt bara finnas där för varandra i både glädje och sorg. Ta oss tid att visa att vi faktiskt tycker om någon i stället för att tänka...det vet den nog och den hör väl av sig om den vill nåt..... Mer gemenskap, omtanke och närhet till folket :-)

Vad gäller konsten denna vecka har jag grundat flera dukar som jag ska måla för att ha med på mässan jag ska stå på i slutet av oktober.... om jag vågar ;-) Förutom det har jag målat en inspirativ blomma i olja som jag när den torkat ska skriva ett kanaliserat budskap på.
Här kommer den
Nu ser den väldigt glansig ut, nästan som metallic men så ser den inte ut i verkligheten, det är blixten på den blöta färgen som gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar