söndag 13 februari 2011

upplysning - olika våningar

Jag fick idag ett budskap till mig angående upplysning. Många människor i den "andliga världen" strävar efter eller säger sig vara upplysta. Det innebär att man blivit ett med Universum, Gud eller vad man nu vill kalla det. Jag för min del har aldrig varit intresserad av att bli upplyst. Jag har gått min andliga bana för att läka och för att jag haft en stark önskan om att ha kontakt med mina guider och vägledare i andra dimensioner. Dock så har jag under min väg förstått att upplysningen kommer stegvis när man arbetar med sig själv så det är inget jag kan undvika utan det kommer när det är tid vare sig jag vill eller ej. Detta har retat mig eftersom jag ju inte haft någon lust att vara upplyst, det är ju ingen hårdrock i det ;-) .... Trodde jag då men nu vet jag bättre, hårdrocken finns också i det upplysta :-)

Jag har i perioder varit i en upplyst energi vilket faktiskt varit rätt skönt. Då finns inga bekymmer utan allt bara är.

Idag fick jag en bild som visade mig som ett hyreshus i genomskärning. Runtomkring var det ett sken av ljus, upplysningen. Varje våning är olika medvetandenivåer i livet och beroende på vilket uppdrag man har här på jorden "bor" man på olika våningar. Upplysningen finns där oavsett vilken våning man befinner sig på, men för att man ska kunna utföra sin del av arbetet för att hela jorden och föra oss upp i den högre dimensionen måste man befinna sig på den våning man bestämt sig för innan man inkarnerade. Sen kan man öppna ett fönster eller en dörr och släppa in lite av upplysningen ibland, eller snarare än att släppa in upplysningen handlar det om att ta ett steg in i den man egentligen är och hämta andan en stund. Och ibland är det dags att ta sitt pick och pack och flytta till en annan våning.

Jag för min del springer mellan våningarna hejvilt och har inte bestämt mig för vart jag ska bo ännu utan delar min energi och kunskap lite här och lite där, och tar till mig lite energi och lite kunskap lite här och lite där ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar