söndag 22 augusti 2010

Självporträtt och ny bok

I helgen har jag köpt en av de böcker skolan rekommenderar. Om färg heter den, skriven av Betty Edwards. Det ska bli intressant att läsa denna boken, den verkar vara bra. Jag fick tag på den via ett antikvariat för den finns inte längre att få tag på i handeln. I bland ska man ha tur:-) Jag upptäckte att jag ju redan har en bok av henne som heter Teckna med högra hjärnhalvan. Den har jag inte tittat i på många år men minns att jag tyckte den var väldigt bra då det begav sig. Det bådar gott.

Jag har även gjort färdigt vår första uppgift som var ett självporträtt. Vi fick göra det i vilken teknik vi ville och jag funderade hit och dit ifall jag skulle "safa" lite och teckna det... Tecknat har jag gjort ganska mycket så det borde jag kunna få till rätt bra. Men jag bestämde mig för att vara modig och måla det i akryl i stället. Jag är rätt nöjd över att jag vågade mig på färgerna..... Det är inte så jättelikt men det syns i alla fall att det är en kvinna och att hon har näsa, mun, ögon etc, för att inte tala om hårband ;-)
Här kommer bilden, håll i er ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar