fredag 27 augusti 2010

En tavla utanför skolans uppgifter

Jag har länge velat börja måla men har liksom inte funnit inspirationen men så en natt kom jag bara på att nu är det dags. Jag tänkte mig en helt intuitiv tavla och plockade fram de färger jag hade. De var inte många och flera av dem hade torkat ihop eftersom de legat i massor av år. Men skam den som ger sig...... jag använde de jag hade och kletade på lite, problemet vara bara att jag hade inte någon vit färg för den hade torkat ihop helt .....men så kom jag på att jag hade målat om min bokhylla för någon dag sedan....kanske kan man använda den vita färgen att blanda med...Sagt och gjort och nu började det flöda på rätt bra. Här är resultatet den natten
Jag upplever den som väldigt ljus och som att en varelse håller på att födas, det rosa och det blå symboliserar för mig det kvinnliga och det manliga. Det är en kvinna som håller på att födas och hon är lite blyg ännu så hon gömmer sig bakom sitt hår, eller kanske en slöja.Om man tittar kan man se ett öga och hennes näsa :-)

Men så klart var jag inte nöjd utan tänkte jag ville förstärka vissa av färgerna lite. Sagt och gjort och här kommer resultatet.
Det är rätt intressant att titta på dessa båda. Jag upplever det som att denna andra känns mer som att den är redo nu att sätta igång, den liksom hoppar av iver :-) Lite mer stressad. Jag är lite ledsen för att jag gjorde om den men gjort är gjort och det är som sagt intressant att se hur det blir när vi lägger en extra hand på saker. Det kan man ju se som symboliskt för det mesta i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar